Persoonlijke levensvragen
Kortsluiting
De door SaccaS uitgegeven boeken bevatten informatie en zienswijzen die vaak afwijken van de denkbeelden die in de samenleving als 'waarheid' worden gezien.
Dat heeft onder andere tot gevolg dat u al lezende kennis neemt van ideeën en verklaringen omtrent het leven, die in strijd zijn met de data zoals die ooit in de programmatuur van uw besturingssysteem (uw hersenen) zijn vastgelegd.
Verwarring
Voor degenen die in staat zijn om de natuurlijke neiging tot onmiddellijke verwerping van het tegenstrijdige te weerstaan, leiden de nieuwgeboren discrepanties logischerwijs tot een periode waarin verwarring het Oude Vertrouwde van haar troon heeft gestoten, en de immer naar een gunstige gelegenheid glurende Chaos de macht heeft overgenomen.
Een wanordelijke periode, die net zolang duurt als De Verwarde nodig heeft om zijn of haar gedachten opnieuw te ordenen.
Dwingende vragen
Voor sommigen een uitdagend, enerverend en enthousiasmerend interval vol nieuwe ontdekkingen. Voor anderen een hoogst onaangename situatie vol onzekerheden en dringende vragen.
Hoewel de turbulente tussenperiode slechts een onvermijdelijk, en indien juist aangepakt: vruchtbaar, ontwikkelingsstadium belichaamt, kunnen de gerezen vragen zo acuut aanvoelen dat u ze aan SaccaS wil stellen.
Dat kan middels onderstaand contactformulier, maar neemt u eerst nota van het volgende.
Geen virtuele assistent
SaccaS is geen Siri, Alexa, of Bixby waaraan u lukraak, gemakzuchtig en zonder deugdelijke overdenking, iedere vraag kunt stellen die in u opkomt.
Bedenk dat als u SaccaS iets vraagt, u beslag legt op tijd en aandacht bestemd voor het Algemeen Belang, en overweeg of uw persoonlijk belang dat beslag rechtvaardigt.
Laat u echter door deze Oproep tot Voorafgaande Bezinning niet afschrikken. Slaap er een paar nachtjes over, en als de vraag daarna nog steeds prangt, kunt u die zonder bezwaard gevoel, en met een gerust hart stellen.
Antwoorden
Het innerlijk of esoterisch leven enerzijds, en het uiterlijk of exoterisch leven anderzijds, zijn de twee zijden van dezelfde munt.
Beide zijn gelijkwaardig, maar niet hetzelfde, en in het esoterisch leven gaan veel dingen anders dan u in het uiterlijk leven gewend bent.
Zo ook de manier van educatie en de wijze waarop vragen worden beantwoord. Een onderwerp dat te uitgebreid is om hier volledig uit de doeken te doen. Hieronder volgt slechts een korte opsomming van drie categorieën antwoorden.
1. U stelt een vraag, en u krijgt een kort, helder en toegesneden antwoord.
Dit is een manier van antwoorden waar de esoterisch tutor zeer zelden gebruik van maakt.
2. U stelt een vraag, en u krijgt een cryptisch antwoord.
Een antwoord waar u in eerste instantie niets van snapt, en dat soms zelfs niets met de gestelde vraag van doen lijkt te hebben. Een antwoord waar u over moet nadenken, of dat u aanzet tot nader onderzoek. Een antwoord dat wellicht een heel ander onderwerp naar boven brengt dan het onderwerp van uw vraag. Een antwoord waar u mogelijkerwijs, grrr!, kriegel van wordt, maar dat altijd zinvol is – ook al ziet u die zin, Flits!, pas wéken, of zelfs pas maanden later.
Ook deze manier van antwoorden gebruikt de esoterisch mentor maar mondjesmaat, en alleen in bijzondere gevallen. De gangbare wijze waarop esoterische antwoorden worden gegeven, is de volgende.
3. U stelt een vraag, en u krijgt geen antwoord.
Althans, zo lijkt het. De vraag is echter wél beantwoord. Dat wil zeggen: het antwoord is daadwerkelijk geformuleerd en toegestuurd, en kan door de vraagsteller worden geregistreerd.
Het signaleren en assimileren van het toegezonden antwoord gebeurt echter maar zelden, en de hoofdreden daarvan is esoterische onwetendheid; de mens erkent alleen de materiële werkelijkheid en kijkt in die wereld uit naar het antwoord dat echter in het geestelijk deel van de werkelijkheid is geprojecteerd.
Notoire slaapkoppen
Stel u voor: u heeft SaccaS een vraag gesteld, en u wacht ongeduldig op antwoord. Doch het antwoord komt niet, en na verloop van tijd trekt u de conclusie dat SaccaS, hoe onbeleefd!, niet op uw vraag heeft gereageerd.
En dat, terwijl het antwoord van SaccaS allang 'recht voor uw voeten' ligt! Het is niet SaccaS die in gebreke blijft, lezer, maar u; u bent degene die verzuimt te luisteren en te kijken. U bent degene die, zoals altijd, loopt te slapen; degene die, blind voor het wérkelijke Leven, overal met uw gedachten ronddoolt, behalve in het Hier en Nu.
Het Boek van het Leven lezen
SaccaS verwijt u niets, lezer, maar wijst op het basale gebrek aan realiteitszin dat de moderne mens manipuleert. Een gebrek veroorzaakt door overgeleverde onwetendheid, en in stand gehouden door moedwillige domheid.
U heeft niet geleerd om het Boek van het Leven te lezen, en het huidig Dictaat der Dwazen souffleert ontkenning van de Tekenen des Levens, ten gunste van de zaken die de armzalige sterveling via zijn uitermate beperkte zintuigen kan registreren.
Acute benauwenis
Vanwege de omvangrijkheid van het onderhavige onderwerp kunnen we degenen die vanuit een acute benauwenis aan SaccaS een vraag hebben gesteld, en die in hun e-mailbox geen antwoord ontvangen, hier slechts meegeven dat een esoterisch aangereikt antwoord kan opduiken in een droom, of kan komen als 'een ingeving', maar meestal haar opwachting zal maken in schijnbaar verbandloze situaties; situaties die u 'onverwacht' en 'toevallig' noemt.
Wees waakzaam, vraagsteller. Bekijk, beluister en bestudeer alles wat er binnen de straal van uw bewustzijn opdoemt als een mogelijk analoog Antwoord, en vang het vallende kwartje.
Vragenformulier
Formuleer uw vraag a.u.b. kort en bondig, maar niet té kort en bondig. Vermeld a.u.b. slechts de noodzakelijke context, maar schrap het relevante niet.
Inderdaad; dat is niet gemakkelijk! Maar probeert u het toch maar, want zodoende krijgt ú meer zicht op het onderwerp van uw vraag, en SaccaS meer duidelijkheid.
Bedenk dat u één van meerdere vraagstellers bent, en maak a.u.b. een reële inschatting van de dringendheid van uw vraag. Dan kan SaccaS iedereen, en degene met de hoogste nood met voorrang, het beste van dienst zijn.